Köpevillkor

Köp

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.Vi kan i dagsläget inte ta emot beställningar till utlandet, utan levererar enbart till svenska adresser. Du ansvarar för att samtliga dina uppgifter (t.ex. adress, e-postadress, telefonnummer etc.) är korrekta och aktuella vid beställning.

Vi förbehåller oss rätten att neka beställningar och avbryta bekräftade köp, t.ex. vid misstanke om bedrägeriförsök. Skulle detta ske återbetalas eventuellt erlagda köpesumma. Alla misstänkta bedrägerier polisanmäls. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram tills dess att paketet är skickat.

Samtliga priser anges inklusive svensk moms (25%). Utöver priset för produkterna kan det eventuellt tillkomma faktureringskostnad och/eller fraktkostnad.

Betalningsvillkor

Vi erbjuder för närvarande betalning via PayPal för säker och trygg betalning.

Du kan betala via PayPal med eller utan PayPal-konto. Har du inte ett PayPal-konto så fyller du i era kortuppgifter som vanligt istället. PayPal erbjuder ett säkert betalningssätt och accepterar alla vanliga betal- och kreditkort. PayPal använder avancerad datakryptering, identifiering av bedrägerier och andra avancerade metoder för att förbättra säkerheten. PayPal följer de internationella standarderna PCI (betalkortsbranschen) och CISP (säkerhetsprogram för kortinnehavarens information) för dataskydd.

Frakt- och leveransvillkor

Vår målsättning är att skicka ert paket så snart som möjligt, normalt senast 2 arbetsdagar efter beställning. Om du beställer varor för minst 999 kr så bjuder vi på fraktkostnaden. I annat fall erbjuder vi frakt till fast pris, 39 kr oavsett storlek & vikt på paketet.

Alla beställningar skickas med Posten (PostNord). Beroende på beställningens storlek kommer paketet antingen direkt hem i brevlådan eller hämtas ut på närmaste postombud.

I den händelse att det uppstår leveransförsening utom vår kontroll (t.ex. om Posten har tekniska bekymmer) frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit.
Paket som kommer till postombuden aviseras olika beroende på fraktmetod från oss. Antingen med en postavi i brevlådan eller med ett SMS, när det kommit till postombudet. Se därför till så att vi har ett giltigt mobilnummer registrerat för ert köp (i ert konto eller i kassan).


Om paketet kommer till postombudet så ligger det där i ca 14 dagar, och returneras sedan till oss. Om så sker debiteras ni för vår faktiska merkostnad för att skicka paketet till er igen, samt en hanteringskostnad på 150 kr.
Är ditt pakets emballage trasigt när du hämtar ut det ska det anmälas till det utlämningsställe/postkontor som lämnade ut paketet.

Returer, reklamationer, byte

Det är viktigt för oss att du som kund är nöjd så tveka inte att kontakta oss. Beskriv vad som är skadat eller fel och glöm inte att ange ditt namn och order-ID så att vi kan hitta rätt ärende. Har du möjlighet att ta kort på det som är fel och skicka med i mailet, så underlättar det hantering och bedömning.Skicka inte varan till oss förrän vi haft kontakt och du fått instruktion om det.

Du har full ångerrätt i 14 dagar från det att du mottagit varan. Det innebär att du har rätt att returnera varan om du inte är nöjd och får pengarna tillbaka. Du bekostar själv returportot vid ångerrätt/byte. Retur får inte ske som portförskott eller efterkrav. Vi återbetalar inte den eventuella fraktkostnaden som tillkom i den ursprungliga beställningen. Returpaketet måste lämnas in hos ett ombud och får inte läggas i en brevlåda. Skickas paketet via en brevlåda, kan vi inte göra en eftersökning/reklamation om paketet skulle komma bort under transport. I dessa tillfällen kan vi inte återbetala beloppet. Erhållna rabatter (tex ”tag 3 betala för 2”) omräknas vid retur och kan förloras.

För att kunna ta ställning till om du vill ha en vara har du rätt att kunna undersöka och prova den. Men var varsam om både förpackning och vara, för om du ska kunna returnera något måste det vara i väsentligen oförändrat skick. Det betyder att om du har använt en vara, eller hanterat den på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den, har vi enligt lag rätt att göra avdrag motsvarande värdeminskning. Trosor och badkläder är hygienartiklar och kan inte returneras eller bytas. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan, samt avgjort eventuell värdeminskning, så korrigeras din beställning därefter.
Revidering av faktura eller återbetalning av överskott vid redan betald beställning sker snarast, dock senast 14 dagar efter att vi mottagit returen.

Reservationer

Vi reserverar oss mot eventuella slutförsäljningar som inte hunnit uppdateras i webshopen. Om en eller flera varor i din beställning inte finns kvar i lager meddelar vi detta via e-mail.

Vi reserverar oss för att vi kan ändra priser (både höja och sänka) utan förvarning. Det pris som gällde vid beställning ändras inte, så om du köpt en vara, och det dagen efter är lägre pris på den varan, så ändras inte er beställning.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på vår websida. Vi strävar efter att presentationen av våra produkter ska vara så nära verkligheten som möjligt då det gäller proportioner och färger, men vi kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (info.almismama.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter till tredje part.

Tvist

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa ARN:s rekommendationer.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Relevanta länkar

Här följer länkar till Konsumentverket och Allmänna ReklamationsNämnden (ARN) där du bl.a. kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, respektive om tvister mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/